The ultimate place to be, publish, comment...

19 Δεκεμβρίου 2006

Μέρες που 'ναι

Ανάμεσα στα εκατοντάδες γράμματα που λαμβάνω καθημερινά από τους θαυμαστές των μεταφραγμένων, ξεχώρισα σήμερα ένα που με συγκίνησε πραγματικά. Πρόκειται για το γράμμα-χείμαρρο ενός φίλου μας που σιχαίνεται τις μέρες που 'ναι. Επειδή, λοιπόν, βλέπω ότι αυτές οι μέρες χτυπάνε και το δικό μας ιστολόγιο, αποφάσισα να σταχυολογήσω υπό τη μορφή διαπιστώσεων, με τη βοήθεια πάντα της πιστής μου γραμματέως Αϋπνίτσας, μερικά από τα σημεία του πολυσέλιδου γράμματος τα οποία είχαν αρκετό ενδιαφέρον.




ΔΙΑΠΙΣΤΩΣΕΙΣ ΜΙΑΣ ΕΒΔΟΜΑΔΑΣ ΚΑΙ ΜΙΑΣ ΜΕΡΑΣ
Ή
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΌ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΕΝΟΣ ΜΙΣΑΝΘΡΩΠΟΥ



Διαπίστωση αρ. 1 (Κυριακή βράδυ)

Τα σαββατοκύριακα στα mmgχώρια κρατούν δυστυχώς μόνο δύο μέρες. Την Κυριακή επιστρέφεις στην πραγματικότητα.

Διαπίστωση αρ. 2 (Κυριακή πολύ αργά το βράδυ)

Η πραγματικότητα είναι σκληρή, ειδικότερα μετά την επιστροφή από τα mmgχώρια καθώς δεν υπάρχει πλέον η προσμονή της φυγής.

Διαπίστωση αρ. 3 (Δευτέρα)

Δεν κάνω για γονιός. Το πρωί, ενώ περπατούσα, ένα πιτσιρίκι ερχόταν τρέχοντας προς το μέρος μου και η μανά του φώναζε "καλέ πιάστε το παιδί". Φυσικά, δεν έκανα καμία κίνηση για να πιάσω το παιδί, παρά μόνο σκέφτηκα πόσο υστερικές είναι μερικές μάνες. Ευτυχώς, πίσω μου ήταν μια κυρία η οποία έπιασε το μπόμπιρα πριν γίνει αλοιφή. Τότε, συνειδητοποίησα ότι ο μικρός πήγαινε καρφωτός στο δρόμο. Εξακολουθώ, βέβαια, να πιστεύω ότι το παιδί δεν είναι ηλίθιο, έχει έντονο το αίσθημα αυτοσυντήρησης και φυσικά θα σταμάταγε στην άκρη του πεζοδρομίου. Παρόλ' αυτά, δεν θα ήθελα να είμαι εγώ αυτός που θα αποδείξει ότι έχω δίκιο.

Διαπίστωση αρ. 4 (Τρίτη)

Όταν πηγαίνεις στο καπνιστήριο με τη γραμματική της νεοελληνικής γλώσσας παραμάσχαλα, οι υπόλοιποι πιστεύουν ότι κάνεις μια πολύ σημαντική και δημιουργική δουλειά.

Διαπίστωση αρ. 5 (Τετάρτη)

Δυστυχώς, δεν θα τη γλυτώσουμε. Θα γιορτάσουμε και φέτος Χριστούγεννα. ΣΚΑΤΑ.

Διαπίστωση αρ. 6 (Τετάρτη βράδυ)

Όσο και άγιος να 'ναι ο manager σου, κάποια στιγμή δεν θα αντέξει και θα στην πει. Το χειρότερο με τον δικό μου είναι ότι είναι και διακριτικός. Ενώ θα έπρεπε να έχει φύγει πολύ νωρίτερα, περίμενε πρώτα να φύγουν όλοι οι άλλοι για να μου μιλήσει. Φυσικά, αυτό μου γάμησε τη διάθεση και τη δουλειά γιατί εγώ τόση ώρα θα μπορούσα να είχα ανοίξει τα παράθυρα, να είχα βγάλει τασάκι και να άκουγα μουσική. Έτσι κι αλλιώς, το ξέχεσμα θα ήταν το τελευταίο που θα με απασχολούσε αυτή την περίοδο, ακόμα κι αν γινόταν δημοσίως.

Διαπίστωση αρ. 7 (Πέμπτη)

Σιχαίνομαι τις εκφράσεις "Μέρες που είναι", "Το πνεύμα των ημερών", "Άγιες μέρες" και τα λοιπά.

Διαπίστωση αρ. 8 (Πέμπτη βράδυ)

Εδώ και καιρό βρισκόμασταν σε διάσταση, αλλά μετά τα mmgχώρια, ο ύπνος κι εγώ πήραμε οριστικά διαζύγιο.

Διαπίστωση αρ. 9 (Παρασκευή)

Θα θελα να φύγω, να πάγω σ' άλλη γη, να πάω σ' άλλα μέρη. Μπορώ; ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ.

Διαπίστωση αρ. 10 (Παρασκευή βράδυ)

"Το πνεύμα των ημερών" είναι πολύ ύπουλο. Έχει τρυπώσει παντού, ακόμα και στα καταγώγια. Πουθενά, δεν μπορείς να μεθύσεις αξιοπρεπώς χωρίς φωτάκια να αναβοσβήνουν μες στη μούρη σου και κακόγουστα πλαστικά αγγελάκια να ίπτανται πάνω απ' το κεφάλι σου.

Διαπίστωση αρ. 11 (Σάββατο αργά το απόγευμα)

Αν ο Θεάνθρωπος φανταζόταν ότι οι άνθρωποι θα έστηναν όλο αυτό το πανηγύρι και το καρακατσουλιό για να γιορτάσουν τη γέννησή του, θα είχε προτιμήσει να γεννηθεί στα ανάκτορα της Ρώμης με όλα τα κομφόρ κι όχι στη φάτνη με τα ζώα. Τζάμπα φασαρία, δηλαδή.

Διαπίστωση αρ. 12 (Σάββατο βράδυ)

Δεν μπορώ πλέον τα πλήθη. Μου προκαλούν άγχος, θλίψη και πανικό. Θα θελα να φύγω, να πάγω σ' άλλη γη, να πάω σ' άλλα μέρη. Μπορώ; ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ.

Διαπίστωση αρ. 13 (Κυριακή πολύ πρωί)

Ο ύπνος με ξεγέλασε. Ήρθε νωρίς εχθές το βράδυ, αλλά ήταν πολύ βαρύς, σχεδόν θανατερός. Μόλις άνοιξα τα μάτια μου, χτύπησε το τηλέφωνο. Έφυγε η γιαγιά.

Διαπίστωση αρ. 14 (Κυριακή πολύ πρωί)

Οι μεγάλες γυναίκες έχουν μαγικές ικανότητες. Προλαβαίνω τις θείες μου στην πόρτα. Φεύγαν για την εκκλησία. Φοράγανε τα καλά ταγιέρ της Κυριακής. Δεν περνάνε ούτε δέκα λεπτά και μου χτυπάνε το κουδούνι. Ανοίγω και τις βλέπω και τις δύο με στολή κηδείας. Μα πότε πρόλαβαν. Αν δεν τη φοράγανε κάτω από τα ταγιέρ, τότε σίγουρα είναι οι μαγικές θείες-transformers.

Διαπίστωση αρ. 15 (Κυριακή πρωί)

Φτάνουμε στο σπίτι και συνειδητοποιώ ότι μεγάλωσα. Πλέον, τα παιδιά δεν πηγαίνουν στο σαλόνι ή βόλτα στα παιδιά των απέναντι. Παρίστανται, βλέπουν, ακούν. Ευτυχώς, δεν είναι υποχρεωμένα να δουν το δειγματολόγιο με τις ξαπλώστρες της αιωνιότητας.

Διαπίστωση αρ. 16 (Κυριακή πρωί)

Τα φέρετρα δεν μπαίνουν στο ασανσέρ και βρίσκουν στις γωνίες της σκάλας. Ως εκ τούτου, μέχρι να φτάσεις στη λίμο σε ψιλοταλαιπωρούν. Πρέπει να αδυνατίσω, just in case.

Διαπίστωση αρ. 17 (Κυριακή μεσημέρι)

Τελικά, άμα μ' αφήσουν στην ησυχία μου, μπορώ ακόμα να κλάψω.

Διαπίστωση αρ. 18 (Κυριακή απόγευμα)

Θα ήταν καλύτερα οι οικογένειες των εκλιπόντων να τυπώνουν ένα δελτίο τύπου με κάθε ανατριχιαστική λεπτομέρεια, ώστε να μην είναι ανάγκη να επαναλαμβάνεται η ιστορία κάθε φορά που μπαίνει κάποιος στο σπίτι. Το δελτίο τύπου θα φωτοτυπείται και τα αντίγραφα θα τοποθετούνται σε ένα κομψό τραπεζάκι δίπλα στην πόρτα.

Διαπίστωση αρ. 19 (Κυριακή απόγευμα)

Λατρεύω το κονιάκ. Ξεκίνησα με ένα το πρωί που έφτασα για να συγχωρεθεί η ψυχούλα της και άνοιξα ήδη δεύτερο δικό μου μπουκάλι.

Διαπίστωση αρ. 20 (Κυριακή βράδυ)

Συνειδητοποιώ ότι ο πραγματικός λόγος που έμεινα στους γονείς μου δεν ήταν για να είμαι κοντά στη μαμά αλλά επειδή δεν ήθελα να κοιμηθώ μόνος μου. Ανησυχητικό αλλά και ανούσιο, βέβαια, αφού δεν κοιμάμαι.

Διαπίστωση αρ. 21 (Δευτέρα μεσημέρι)

Τα νεκροταφεία έχουν ζώνες: Πολυτελείας, Α, Β, Γ, Δ.

Διαπίστωση αρ. 22 (Δευτέρα μεσημέρι)

Μπορείς να επιλέξεις αν θα έχεις κλασικό ψάλτη ή χορωδία. Εμείς πήραμε τη χορωδία. Όταν ρώτησα ποιος είχε αυτή τη φαεινή ιδέα, η μαμά είπε ότι αρχικά ζήτησαν ψάλτη αλλά μετά σκέφτηκε πώς αυτά της άρεσαν της γιαγιάς. Το σκέφτηκα λίγο και αποφάσισα πώς η μαμά έπραξε ορθά. Κηδεία της γιαγιάς ήταν, εμάς τι λόγος μας έπεφτε. Κι εγώ στην κηδεία μου θα προτιμούσα τη Μαντόνα ή έστω την Έλενα Παπαρίζου. Εξάλλου, η χορωδία δεν ήταν κακή. Τουναντίον, ήταν άψογη κι έδινε ένα τόνο πιο ανάλαφρο. Είμαι σίγουρος ότι θα μπορούσε να περάσει με τόσο ομαλό τρόπο από το "μακαρία η οδός" στο "χριστούγεννα, χριστούγεννα ευτυχισμένα, δεν γίνονται αγάπη μου χωρίς εσένα" που δεν θα προκαλούσε εντύπωση σε κανέναν ή τουλάχιστον σε μας τα τζόβενα της οικογένειας.

Διαπίστωση αρ. 23 (Δευτέρα μεσημέρι)

Σε αυτές τις οικογενειακές στιγμές, ένας 32/χρονος είναι ακόμα αναγκασμένος να ακούει "Καλέ, πόσο μεγάλωσες" και "Κοίτα το, μωρέ, έγινε ολόκληρος άντρας" (Δύο πόδια, δύο χέρια, θώρακας, κοιλιά, κεφάλι. Να σας δείξω και το πιπί μου για να βεβαιωθείτε;). Ωστόσο, όταν έρθει η ώρα της σούπας και του ψαριού (μπλιαξ), ενώ όλα τα πρώτα, δεύτερα, τρίτα, τέταρτα κ.ο.κ. ξαδέλφια που είναι παντρεμένα κάθονται με τους μεγάλους, ο ανύπαντρος 32/χρονος "ολόκληρος άντρας" κάθεται με τα παιδιά ακόμα και αν το μεγαλύτερο από αυτά είναι 14 χρόνια μικρότερό του.

Διαπίστωση αρ. 24 (Δευτέρα μεσήμερι)

Άντε βρε, πέθανε η γιαγιά και δεν σε καμάρωσε γαμπρούλη. Πότε με το καλό θα παντρευτείς και συ, να σε δούμε;
Θα θελα να φύγω, να πάγω σ' άλλη γη, να πάω σ' άλλα μέρη. Μπορώ; ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ.
Θα θελα να τις δαγκώσω. Μπορώ; ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ. ΟΧΙ.
Οι μαυροντυμένες θείες-transformers είναι δεκάδες, ξεχύνονται αδυσώπητες από παντού και θα σε φιλήσουν όλες.

Διαπίστωση αρ. 25 (Δευτέρα βράδυ)

Η μέρα τέλειωσε. Σήμερα, ξέκλεψα λίγο χρόνο το μεσημέρι και της είπα και γω το δικό μου καλό ταξίδι. Τώρα, μόνος μου στο σπίτι που εχτές δεν ήθελα να μείνω, μπορώ να στεναχωρηθώ και να κλάψω αν θέλω. Ίσως, και να κοιμηθώ.

Διαπίστωση αρ. 26 (Δευτέρα πολύ αργά το βράδυ)

Είμαι το πνεύμα των Χριστουγέννων και θα σε φάω...


Σας φιλούμε γλυκά,
PR και Αϋπνίτσα

15 Comments:

Blogger BarBonny said...

Διαπίστωση αρ.27
Θέλω να αποτεφρωθώ κ να πάω άκλαυτος, ΜΠΟΡΩ?
(όχι τώρα, όταν πεθάνω)

10:04 π.μ.

 
Blogger oKataFantasianSas said...

Γιατί όποτε γράφει ο Pink (καθώς και η mmg) διαβάζω και ξαναδιαβάζω και ξαναματαδιαβάζω, και δεν θέλω να τελειώσει το κείμενο;

Οι αδυσώπητες θείες transformers που θα σε φιλήσουν όπου κι αν κρυφτείς my favourite!

Όσο για το πνεύμα των ημερών καλά θα κάνει να περιοριστεί στα Hondos σέντερ γιατί εκεί και μόνον ανήκει...

10:42 π.μ.

 
Blogger Frosoula said...

PR s'agapw

10:54 π.μ.

 
Blogger divine mitsakos said...

mono egw stenoxwrithika?
-----------------------
an theleis, mporeis na fygeis na pas se alli gi, se alla meri, mia apofasi einai, pistepse me, alla a) egw den thelw kai b) kai ekei exoyn xristoygenna kai malista pio fantaxtera
------------------------
kalo taksidi giagiaka
------------------------
dilwnw pali, fanera, aprokalypta, ksediantropa stenoxwrimenos kai zorizomai na dw to omorfo logotexniko meros toy keimenoy (poy einai adiamfisbitito)
-------------------------
s'agapw episis kai pame gia poto, exw mazi kai moutzoktono gia tis dyskoles wres
----------------------------
ta xristoygenna einai 2 bdomades, ta loipa panta, let's stay focused
-----------------------------
steile estw ki ena sima kapnoy, tosi ypiresia agapis gia filoys tsampa tin exoyme stisei?
-------------------------------
oi theies einai kako pragma
-------------------------------
oneira glyka (leme twra) ki as einai to klama lytrwsi
------------------------------
es ayrion ta spoudaia

12:35 π.μ.

 
Blogger Summertime said...

"Είμαι το πνεύμα των Χριστουγέννων και θα σε φάω"...

ΘεΪκό κείμενο - μια συζήτηση κάθε διαπίστωση...

Πότε θα γίνουν όλες αυτές οι συζητήσεις αν δεν συναντιόμαστε?
:)

καλημέρα

10:36 π.μ.

 
Blogger mmg said...

pr,opou & an fygeis na pas oi diapistwseis sou tha se akolouthoun.
opws & emeis.apo tis theies & tis diapistwseis DE glytwneis.
opws kiapo emas.
oti sagapame 2 death n cremation
to xereis-nai?

12:09 μ.μ.

 
Blogger bigggerbro said...

Κι εγώ στεναχωρήθηκα... Εγώ δε βλέπω την ώρα της συγκέντρωσης κι αυτό είναι το πνεύμα της φιλίας και της ευκαιρίας των Χριστουγέννων...

2:50 μ.μ.

 
Blogger bigggerbro said...

Δεν ήξερα για τη γιαγιά... Καλό της ταξίδι

2:55 μ.μ.

 
Blogger ΣεΞπΥρ said...

πολύ ενδιαφέρον, ευχαριστούμε :)

5:02 μ.μ.

 
Blogger semaki said...

pr μου δεν ήξερα...
...καλό ταξίδι στη γιαγιά...
Δεν έχω άλλα λόγια.
Είμαι απλά εδώ και η κουζίνα προσφέρεται για κουβέντα...
Σε φιλώ.

11:46 μ.μ.

 
Blogger unapatatras said...

καλό της ταξίδι
και φιλάκι για σένα :-)

1:42 π.μ.

 
Blogger oKataFantasianSas said...

Αυτά που περιγράφει ο Pink νομίζω όλοι τα έχουμε περάσει με τον ένα ή τον άλλον τρόπο. Κι όλοι ξέρουμε ότι οι όμορφες, έξυπνες λέξεις συχνά κρύβουν στεναχώρια.

Υπάρχουν και χειρότερα: όταν π.χ. ξεχνάς την τέταρτη επέτειο θανάτου κάποιου που σου λείπει κάθε μέρα, επειδή έχεις πολλή δουλειά. Και τη θυμάσαι ένα μήνα αργότερα επειδή ο σκύλος έκλεισε τα τέσσερα... Ο άνθρωπος όμως σου λείπει, κάθε μέρα, κι ας μην το λες.

Pink το να πας σ'άλλη γη σ'άλλα μέρη μπορεί και να βοηθήσει γιατί ίσως να αισθάνεσαι εσύ καλύτερα. Κι εγώ θα σου έλεγα να μην φοβάσαι, μόνοι μας βάζουμε τα ΟΧΙ μόνοι μας τα βγάζουμε. Αλλά λύση δεν είναι, κι εκεί έχει θείες, άλλης μορφής, κι εκεί έχει λαμπιόνια και ταφτάδες και Hondos Centre.

Καλύτερα να παλέψεις τις θείες εκεί που είσαι...και μετά πας όπου θες, με άλλον αέρα πια.

Κι αν σου λέει το βουκολικόν Χριστούγεννον...ορίστε για γλέντια στην Kawambwa! :-)

Σας φιλώ όλους

9:28 π.μ.

 
Blogger divine mitsakos said...

wraioi tropoi, mono o PR na erthei gia boukolika X-mas? emeis poy eimaste boukolikotata plasmata tipota? nada?

10:56 π.μ.

 
Blogger oKataFantasianSas said...

Καλέ με το καλό να ορίσετε...ζι μορ ζι μέριερ!! Χαλί θα στρώσω γιασεμιά στο διάβα σας!

Μπρε μήπως να στείλω το ανατρεπόμενον να σας μαζώξει?!! Χαλίφης είμαι αυτόν τον καιρό ό,τι θέλω κάνω στο μαγαζί!

11:13 π.μ.

 
Blogger divine mitsakos said...

ax ti wraia, na zisw ki egw megaleia!!

11:25 π.μ.

 

Δημοσίευση σχολίου

Links to this post:

Δημιουργία Συνδέσμου

<< Home